אחוזת אוהלו, מארין שיק בכנרת

חדר בסגנון מארין שיק

הרומן שלי עם אחוזת אוהלו שעל שפת הכנרת החל לפני כשנתיים, כאשר עיצבתי את חנות הבוטיק "זואי". אז הכרתי את יובל- מנכ"ל אוהלו שביקש להתחיל פרוייקט גדול של שיפוץ ושדרוג כפר הנופש.

שיפוץ חדר במלון

התחלנו במחשבה על שדרוג חדרי האירוח הקיימים שהיו זקוקים בדחיפות למתיחת פנים טובה.

חדר בבית מלון בסגנון רומנטי

לפרוייקט המעניין הזה החלטתי לצרף עוד מעצבת פנים, שבמקרה חברה טובה שלי, ששמה בישראל: אדרת! העבודה המשותפת שלי ושל אדרת על פרוייקט עיצוב חדרי האירוח הייתה כייפית לאין שיעור! אין כמו לעבוד ביחד באותו ראש. מההתחלה הרגשנו שזו פחות עבודה אלא חגיגה של חומרים, השראות וימי שופינג במקומות שלא חלמנו שנגיע אליהם אי פעם (על כך אספר בהמשך…).

אותה גברת בשינוי אדרת!

מכיוון שאחוזת אוהלו ממוקמת ממש על יד הכנרת במקום קסום ופסטוראלי ומהחדרים ניתן כמעט להושיט יד ולגעת בכנרת הקסומה- החלטנו לעצב את החדרים בהשראת הים או כמו שקוראים לסגנון זה בשפה מקצועית: "מארין אקו שיק". סגנון זה מאופיין בהשראות מן הים, דייג, ספנות, עץ צבוע לבן, מיחזור חומרי גלם וכו'. הגוונים השולטים הם כחול ולבן על כל גווניהם.

שידה משופצת , עליה צדפים ותמונה ממוסגרת

לאחר שהכנו לוח השראה, ניגשנו למלאכה: מכיוון שסגנון המארין שיק מאופיין במיחזור של ריהוט וחומר- ניצלנו חלק מהריהוט שהיה קיים בחדר כמו שידות צד, מראות, ארון קיר וכו' ושלחנו אותם לשיפוץ וצביעה, כמובן שבצבע לבן…ריצוף החדר הוחלף לאריחי גרניט פורצלן גדולים בגוון מוקה אפרפר אשר נותן קונטרסט מושלם לשאר הפריטים הבהירים שבחדר.

מבואת כניסה עם אריחי גרניט פורצלן בגוון אפרפר

החלטנו ליצור עניין בגב המיטה- הבנוי מקורות עץ אורן צבוע בלבן כמובן בסיומת קרניז עץ. גב העץ הפך לבדיחה פרטים בינינו כאשר יובל החליט לקרוא לו: "תום סוייר"( זוכרים את הגדר שהיה עליו לצבוע כעונש?…) בכל מקרה, תום סוייר הפך לשם קוד בינינו בכל פעם שהזכרנו את גב המיטה. מעל קרניז העץ הדבקנו טפט עדין בגוון שמנת עם פסים דקים בגווני שמנת וכחול.

גב מיטה עשוי קורות עץ אורן לבן בשילוב טפט פסים עדין כחול לבן. גב מיטה עשוי עץ אורן צבוע לבן בשילוב קרניז עץ וטפט פסים

הקיר הימני נצבע גם הוא בגוון מוקה אפרפר התואם את רצפת הפורצלן ו"מתכתב" (כמו שדבורל'ה- הסגנית הנחמדה של יובל אוהבת להגיד) עם וילון הסאטן. על הקיר תלינו מקבץ תמונות בהשראת הים הממוסגרות בעץ לבן וכסוף (בהשראת ראלף לורן…)

קיר צבוע בגוון מוקה עליו מקבץ תמונות ממוסגרות בלבן וכסף קיר צבוע בגוון מוקה עליו תלויות תמונות ממוסגרות בלבן וכסף בהשראת ראלף לורן

ועכשיו, לדובדבן שבקצפת: הטקסטיל המהמם!!!

טקסטיל בגוונים כחול לבן כריות נוי בהדפסי פסים ופרחים בכחול לבן

באחד מסיורינו לרכישת הפריטים לחדר, הגענו למפעל טקסטיל ענק שנקרא: "אטון". חלומו של כל מעצב! מפעל היסטורי לטקסטיל המתמחה בייצור ובשיווק טקסטיל ומוצריו לשוק המוסדי ולענף בתי המלון בארץ ובחו"ל. כמו פיסת אריג משובחת, ארוג סיפורה של "אטון" משושלת טקסטיל משפחתית בת ארבעה דורות! אני ואדרת הרגשנו כמו צ'רלי בממלכת השוקולד! מגוון אדיר של טקסטיל מכל הסוגים, הבדים, הדוגמאות והצבעים. איזו התרגשות! לאחר שבחרנו בקפידה את דגמי הבדים- כולם בהשראת המארין שיק, המשכנו לסיור מקצועי במפעל עם מעצבת הטקסטיל בכבודה ובעצמה!

כחלק מרעיון המיחזור של המארין שיק- החלטנו לרפד מחדש את הספה הנפתחת של "עמינח" בבדים שבחרנו. לא להאמין שזו אותה ספה!

שדרוג חדר מלון

מחלק מהבדים שבחרנו הזמנו כריות נוי בגוונים ובדוגמאות של פסים כחול לבן, הדפסי פרחים משגעים על רקע כסוף ולהשלמת המראה- "חצאית" מיטה מבד מפוספס כחול לבן. התוצאה מרהיבה!

שדרוג מיטה

החלטנו לתת דגש מיוחד לחלל המקלחת. להמשיך את הסגנון העיצובי של החדר ולעצבה בסגנון צרפתי עתיק. קודם כל, החלטנו לשבור את המחיצה שהפרידה בין האסלה למקלחון. כך השגנו מרחב רב וחלל פתוח יותר. בחרנו לחפות את הריצפה באריחי "דמקה" בלבן ומוקה. הקירות ממשיכים את סגנון העיצוב שבחדר בכך שחופו באריחים מלבניים לבנים המדמים את גב המיטה (תום סוייר-זוכרים?…) מעליהם הודבק קרניז לבן ובשאר הקיר- טיח שליכט צבעוני בגוון אפור תכלכל.

שיפוץ מקלחת בסגנון עתיק אריחי קרמיקה מלבניים וכיור בסגנון עתיק שיפוץ מקלחת בסגנון עתיק

הכיור בסגנון עתיק כמו גם האסלה. המקלחון חופה באריחי קרמיקה מלבניים מקסימים- בריקים קטנים.

מקלחון מחופה קרמיקה דמוי בריקים שתי מעצבות

בקיצור, אין משפט סיכום יותר מוצלח מ:" אותה גברת בשינוי אדרת " !

פוסט זה פורסם בקטגוריה גלרית פרויקטים, סטיילינג, עיצוב פנים, שיפוץ רהיט, תהליך עבודה, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.